BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, August 12, 2008


HARGA DIRI


DUNIA-DUNIA..


Ape nak jadi dengan muda mudi sekarang..kebebasan yang disalah ertikan boleh menjadi kehancuran pada akhlak semua remaja masa kini.. musnah harapan


siapa yang harus dipersalahkan??mana perginya orang yang di pertanggung jawab kan oleh ALLAH untuk menjaga kesihatan mental,fizikal dan disertakan dengan bekalan untuk ke akhirat kelak? ape akan terjadi kalau kita semua berdiam diri seolah-olah tiada apa yang berlaku..


mungkin kah ini satu pertanda bahawa dunia akan berakhir?? mungkin itu lah petanda sesuatu yang akan menimpa kita semua kelak..kita menjadi saksi kepada keruntuhan akhlak remaja masa kini tapi pernah kah kita cuba membantu?pernah kita ambil tahu?


kita cuma pandai menunding jari jer tapi tak pernah cuba untuk mengerti ape yang berada didalam minda remaja-remaja yang sanggup mengorbankan harga diri semata-mata ingin menunjukan yang mereka bebas melakukan ape saja tanpa fikir ape yang akan berlaku keatas diri mereka..


sekarang cuba kita faham apa yang ada disebalik kejadian ini..mungkinkah kita tidak lagi mampu berbuat apa-apa?cuba buka mata tengok sekeliling..ini kah yang kita nak? ape lagi selepas ni yang akan berlaku?..


sama2 lah kita menuju kearah kebaikan bukan kebinasaan

aku taknak KERANA NILA SETITIK ROSAK SUSU SEBELANGA!




0 comments: